مقتل القيادي الحوثي أكرم أبو عاطف ومرافقيه في الضباب

Yemeni supporters of the Shiite Huthi rebel movement raise their weapons during a rally to protest against a military offensive by a Saudi-led coalition, on August 11, 2015 in the capital Sanaa. Saudi-backed forces loyal to Yemen's exiled government have seized a town south of the rebel-held capital, military officials said, in their latest advance against Shiite Huthi rebels. Backed by a Saudi-led coalition that has been carrying out air strikes since March, pro-government forces have been battling for months to restore President Abedrabbo Mansour Hadi, in exile in Riyadh, to power. AFP PHOTO / MOHAMMED HUWAIS

يافع نيوزم – قناة العربية

أفاد مراسل العربية في #اليمن بأن القيادي الحوثي أكرم أبو عاطف قتل الأحد مع 6 من مرافقيه في المعارك التي تشهدها جبهة #الضباب غرب #تعز .

وقُـتل القيادي أبو عاطف في التبة السوداء، بحسب مصادر المقاومة الشعبية، علما أن الجيش الوطني والمقاومة استعادا التبة السوداء أخيرا بعد مواجهات عنيفة مع الانقلابيين.

إلى ذلك، تشن الميليشيات قصفًا عنيفا بالدبابات والمدفعية على الأحياء الشرقية لتعز من مواقع تمركزها في ضاحيتي الحوبان والجند، ما دفع طائرات #التحالف-العربي إلى شن تسع غارات على مواقع هذه الميليشيات في تبتيّ السلال وسوفيتيل شرق المدينة وتجمعات أخرى لهم في شارع الستين.

اترك رد

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock
%d مدونون معجبون بهذه: